Πέμπτη 26 Απριλίου 2012

Συγγενικές σχέσεις


    Η σχέση παππού -γιαγιάς και εγγονού είναι σχέση στοργής , τρυφερότητας και αγάπης .Οι παπούδες διηγούνται στα εγγόνια παραμύθια , προσπαθούν , όπως και οι γονείς ,να μάθουν σ΄αυτά κάποια χρήσιμα πράγματα για τη ζωή τους και κυρίως τους κάνουν όλες τις χάρες

                                                                 Δημήτρης

Κάθε εγγόνι τα πάει καλά με τη γιαγιά του .Εγώ όμως τα πάω καλύτερα .Η γιαγιά μου είναι ξεχωριστή .Όταν δεν είμαι καλά με παρηγορεί .Όταν όμως μερικές φορές αργώ να γυρίσω στο σπίτι γίνεται λίγο γρινιάρα .Με τον παππού μου δεν τα πάω τόσο κάλα όσο με τη γιαγιά .

                                                                                                       Στέφανος
Η σχέση ανάμεσα στον παππού ,στη γιαγιά και σε μένα είναι πάρα πολύ καλή . Το καλό είνια ότι μένουν στον επάνω όροφο από εμάς .Τους αγαπώ πολύ και τους δυο , αν και η γιαγιά με φωνάζει καμιά φορά τεμπέλα . Ο παππούς μ΄εχει μεγάλη αδυναμία αλλά και αυτός με μαλώνει , μολονότι αυτό γίνεται σπάνια  .Γιαγιά , παππού σας αγαπώ πολύ !!!
                                                                                                    Ελένη
   
                          
Με τη γιαγιά και τον παππού μου έχουμε πολύ καλές σχέσεις. Όταν πηγαίνω στο σπίτι τους με ρωτάνε αν είμαι καλά .Επίσης μου δίνουν και γλυκά. Οι άλλοι παππούδες μου μένουν λίγο μακριά, αλλά όταν πάω εκεί ,περνάω πολύ όμορφα και εκείνοι μου δίνουν γλυκά. Παρόλο που μένουν μακριά ,εγώ τους τηλεφωνώ αρκετές φορές. Τους αγαπώ πολύ και εκείνοι το ίδιο .
                                                                                                       Φανή

Η σχέση μου με τον παππού και τη γιαγιά είναι πολύ καλή . Αν και η γιαγιά μου είναι λίγο γκρινιάρα εγώ την αγαπώ πολύ .Όταν πάμε στη γιαγιά και στον παππού είμαι πάρα πολύ χαρούμενη , γιατί μου κάνουν τα χατίρια , γιατί παίζουμε μαζί και γιατί όταν πηγαίνω εκεί είμαι πιο ελευθερη να κάνω ότι θέλω και να πηγαίνω όπου θέλω .
                                                                                                     Άμυ

Η σχέση μου με τη γιαγιά και τον παππού είναι πολύ καλή .Η γιαγιά  μου τη νύχτα , πριν κοιμηθώ μου δίνει ένα φιλάκι και το πρωί τα περνάμε πολύ ωραία παίζοντας . Με τον παππού πάω για ψάρεμα και διασκεδάζω πολύ .

                                                                                                              Άλντα

Στην οικογένεια μας, εκτός από τον μπαμπά ,τη μαμά και τα αδέρφια ανήκουν και η γιαγιά με τον παππού . Εγώ με τη γιαγιά μου έχω την καλύτερη σχέση .Βέβαια μερικές φορές διαφωνούμε -είναι αυτό που λέμε << μαζί δεν κάνουμε και χωρια δε μπορούμε >> ,αλλά εγώ δεν ξέρω τι θα έκανα χωρίς τη γιαγιά μου , που είναι για μένα σαν δεύτερη μάνα .Την αγαπώ πολύ και σίγουρα και αυτή με αγαπάει .

                                                                                                             Μαρία

Η σχέση μου με τη γιαγιά μου είναι πολύ καλή .Όταν είμαι στεναχωρημένος με ηρεμεί , με χαιδεύει και με φιλάει .Δε μαλώνουμε ποτέ και δε φωνάζουμε ο ένας τον άλλο .Πάντα μου δίνει λεφτά ή σοκολάτες .Η σχέση μου με τον παππού δεν είναι τόσο στενή όπως με τη γιαγιά ,αλλά και με τον παππού τα πάω καλά .Ο παπούς είναι λίγο αυστηρός ,αλλά καλόκαρδος και την περισσότερη ώρα την περνάμε μαζί .

                                                                                                 Μαρίνι

Η σχέση μου με τον παπού και τη γιαγιά είναι πολύ καλή . Επειδή ζουν σε άλλο χωριό , κάνουμε σ΄αυτούς πολλές επισκέψεις .Όταν συναντιόμαστε τους λέω τα νέα μου και με ρωτάνε πώς τα πάω . Τη γιαγιά και τον παπού τους αγαπώ πολύ .

                                                                                                 Χρήστος

Όταν πάω στη γιαγιά μου μου φτιάχνει γλυκά και μου λέει καλές κουβέντες .Ο παππούς με πηγαίνει βόλτες και μου μαθαίνει να ψαρεύω .

                                                                                                Μάκης

Με λένε Ηλία και το όνομά μου το πήρα από τον παππού μου που τον έλεγαν φυσικά Ηλία .Δυστυχώς δε μπόρεσα να τον γνωρίσω , γιατί όταν γεννήθηκα εγώ εκείνος είχε πεθάνει΄λίγα χρόνια πριν από μια δύσκολη ασθένεια .Παρόλα αυτά νιώθω για τον παππού μου απέραντη αγάπη και από τις ιστορίες που μου λεει καθημερινά η μαμμά μου είναι σαν να τον έχω κοντά μου .Η γιαγιά μου η Μαρία ζει δίπλα μας και η σχέση που έχουμε είναι καταπληκτική .Τη λατρεύω και με λατρευεί κι εκείνη .Νιώθω άνετα μαζί της και η αλήθεια είναι ότι πάρα πολλές φορές μου κάνιε τα χατίρια που ίσως δεν πρέπει .
Η άλλη μου η γιαγιά , η Μάρθα ( του πατέρα μου ) και ο παππούς μου ο Γιάννης ζουν  μόνιμα στη Γερμανία .Έρχονται στην Ελλάδα για τις διακοπές τους το καλοκαίρι και περνάω μαζί τους υπέροχα .Είναι τόση πολύ η αγάπη  που μου δίνουν , που νιώθω σαν να τους έχω δίπλα μου .Όταν φεύγουν είναι τόσο συχνά τα τηλεφωνήματα που καμιά φορά δεν ξέρουμε τι να πούμε .
Η σχέση ανάμεσα στον παππού στην γαγιά και στα εγγόνια είναι πολύ δυνατή .Είναι μια σχέση απέραντης αγάπης , χωρίς όρια . Νιώθω μαζί τους σιγουριά χαρά και προστασία .Παίρνω από εκείνους τις γνώσεις τους και τις εμπειρίες τους και ακούω τις συμβουλές τους για πολλά πράγματα που μου συμβαίνουν .Μπορώ να μιλήσω μαζί τους άνετα , γιατί με ακούνε με μεγάλη ηρεμία και θέληση . Μου μαθαίνουν τα ήθη , τα έθιμα και τις παραδόσεις μας με τρόπο χαρούμενο και φυσικά παίρνω κάτι παραπάνω απ΄το κανονικό χαρτζιλίκι .
Άλλωστε δε βγήκε τυχαία η παροιμία << Του παιδιόυ μου το παιδί είναι δυο φορές παιδί μου >> , που λέει συχνά η γιαγιά .

                                                                                                                Ηλίας